vrijdag 12 april 2013

Rupsje Nooitgenoeg

E√©n van de boeken die ik met heel veel plezier voorgelezen heb is natuurlijk Rupsje Nooitgenoeg van Eric Carle. Bijna iedereen kent zijn boeken, of in ieder geval Rupsje Nooitgenoeg en eerlijk gezegd ben ik een echte bewonderaar van Eric Carle. Mooie illustraties, als thema vaak de natuur, leerzaam en kinderen genieten er van!
Vroeger heb ik op allerlei manieren en met verschillende materialen "rupsjesnooitgenoeg" voor mijn zoon gemaakt, nu maak ik er eentje van vilten balletjes.



Wat heb je nodig:
  • 1 stokje of tak
  • 1 rood balletje, 12 groene balletjes (van vilt)
  • stevig garen, naald, schaar
  • papier, zwarte stift en lijm

Hoe doe je het:
1) Knip 2 rondjes uit papier en maak er met stift ogen van. Plak ze op het rode balletje.

2) Rijg de vilten balletjes aan een stevige draad, laat een stuk draad boven het hoofd hangen en hecht het  andere uiteinde goed af. Zorg dat de balletjes niet te strak op elkaar zitten.



3) Knoop het uiteinde van het touw dat uit het hoofd komt aan een stokje. Maak in het midden van de rups ook een touwtje vast en knoop het uiteinden aan hetzelfde stokje. Zorg ervoor dat het touwtje in het midden iets langer is.


4) Door het stokje te bewegen, kun je Rupsje Nooitgenoeg laten kruipen.


Tip:
- In de Hanging Houses webshop kun je een pakketje kopen met daarin:
een rood vilten balletje, 12 groene vilten balletjes, garen, naald en een stokje.