woensdag 5 november 2014

Sint Maarten: lampion voor een muisje

Van de week kreeg ik een prachtige bos bloemen in hele warme herfst kleuren en wat een verrassing.... er zaten lampionnetjes tussen! De lampionnetjes vind ik altijd zo mooi, ik zie er in mijn fantasie direct kaboutertjes mee lopen. Nu met Sint Maarten in het vooruitzicht, kon ik het niet laten er een muizen lampion van te maken.

Sint Maarten lampion voor een muis

Wat heb je nodig:
  • lampionnetje van de lampionplant met een steeltje
  • een stokje
  • touwtje
  • ledlampje voor de fiets
  • en natuurlijk een muisje of klein poppetje



Hoe doe je het:

Knip een gaatje in de zijkant van de lampion, groot genoeg om het ledlampje in te doen. Haal de elastiekjes en hangertjes van het ledlampje af. Doe het ledlampje in de lampion en maak het steeltje met een touwtje vast aan het uiteinde van het stokje.




Tips:
* Wil je ook een grote lampion maken? Kijk dan even hier.

* Heb je geen muisjes kijk dan even op de site van Hanging Houses bij de muizen